Stránky

streda 12. decembra 2012

Vášeň


Autor: Lauren Kateová
Názov: Vášeň
Séria:
Pád
Diel:
Tretí
Počet strán:
280 str.
Čítané v:
Angličtina


Vášeň bola moja prvá kniha, ktorú som prečítala v angličtine. Dlho som sa bála začať, ale nakoniec to stálo zato. Zo začiatku so  slovníkom a neskôr aj bez neho. Kto uvažuje, že začne čítať v inom jazyku, len smelo do toho. Ten pocit porozumenia v inej reči, bol pre mňa fascinujúci.

Pád začal temne, Súženie pokračovalo na slnečnom mieste a vo Vášni Luce cestuje po svojich minulých životoch. Je to akoby zbierka krátkych poviedok zhrnutých v jednej knihe. Keď potrebujete len spojivo medzi druhým a štvrtým dielom, úplne stačí, keď si prečítate zopár prvých strán a potom posledné dve kapitoly a epilóg. Ale keď chcete čítať, ako sa Luce a Daniel stretávali počas mnohých životov, na rôznych miestach a v rôznom čase, tak hurá na knihu.

Jednotlivé kapitoly vyzerajú nasledovne. Luce prejde cez oznamovateľa na nejaké miesto. Stretne sa z Danielom, rýchlo sa snaží pochopiť o čo ide a čo znamená ich láska. Sleduje ako zomrie a ako Daniel veľmi smúti. Premiestni sa na ďalšie miesto a dej sa opakuje. Jeden by si myslel, že po pár kapitolách ma to prestane baviť. Ale čím ďalej, tým som si to viac užívala. Luce ako zdravotná sestra, ako obyčajné ruské dievča, ako slúžka... Mnoho situácií.

Postáv bolo mnoho, ale zároveň málo. Luce, jej sprievodca minulosťou, a mnoho Danielov. To sú hlavný hrdinovia. Samozrejme v mnohých životoch sa objavuje postáv veľa, ale sú tam len na chvíľu. Záver knihy bol perfektný. Konečne som sa dozvedela, prečo vlastne stále musela Luce zomierať. A s kým sa stretla... Miestami som mala až zimomriavky.

Sériu som si veľmi obľúbila a na túto časť tešila obzvlášť. Veď kto by už nebol zvedavý na svoju minulosť? Stretla som sa aj s názorom, že táto časť bola zbytočná. Ale prečo? Kateová nám zodpovedala mnohé otázky z predchádzajúcich dielov a predostrela mnoho ďalších. Som zvedavá na poslednú časť. Či ich láska prekoná všetko a dokážu sa navzájom zachrániť. Tento diel hodnotím plným počtom vločiek.

Astesia

1 komentár: