Stránky

utorok 9. apríla 2013

Draki


Autor: Sophie Jordan
Názov: Draki
Séria: Draki
Diel: Prvý
Počet strán: 320 str.
Reakcia po dočítaní: No konečne som sa dostala aspoň k nejakej pointe toho všetkého. Z tristo strán, to bolo 200 strán utrpenia. Tak pekný nápad, ale tak slabo spracovaný...

Jacinda je potomok prastarej rasy drakov, ktorí si teraz hovoria draki a ich premena z človeka na draka je len čiastočná. Chvíľu som mala problém predstaviť si to, ale potom som si poradila. Ľudia lovia draki, ale nevedia, že v skutočnosti sú to tak isto ľudia, len premenení. Jacinda sa po smrti otca a jednému prešlapu, musí s mamou a aj sestrou utiecť zo svorky. Odsťahujú sa do púšte, Jacinda sa s tým neviem zmieriť a to je veľký problém.


Viem, že kniha ma mnohých fanúšikov, ale ja sa medzi nich teda nezaradím. Malo to obrovský potenciál, ale celé to bolo spackané hlavnou hrdinkou. Jacinda vedie v jednom kuse monológy, ľutuje sa, je nespokojná, neskúša sa prispôsobiť a celá je nejaká depresívna. Potom sa objaví chalan menom Will a ona je na pár
minút mimo depresívnej bublinky a všetko jej príde krásne. Sama nevie čo vlastne chce. Raz chce byť s Willom, pretože sa pri ňom cíti krásne a výnimočne, no na druhej strane s ním nechce nič mať a chce hľadať inú svorku, aby si zachovala draki podstatu. Obaja majú svoje tajomstvá a boja sa ich odhaliť.

Jacinda je jeden z najvzácnejších draki, ktorý sa vo svorke už neobjavil niekoľko storočí. Hlboko v jej vnútri, sa skrýva horúci oheň, ktorý dokáže po premene chrliť. Na ohnivých draki, sa už zabudlo a zrazu sa narodila Jacinda. Jej sestra Tamra sa bohužiaľ ešte neprejavila a nikto nevie, či bude mať nejakú schopnosť. Veľmi sa mi páči, že každý má nejakú schopnosť. Či už ohnivý draki, vodný draki, ónyxový draki, alebo nejaký iný. 

Máme tu knihy o upíroch, vlkolakoch, čarodejníkoch, ale ešte som sa nestretla s nápadom, aby boli ľudia potomkami drakov. Obdivujem autorku za jej nápad, má to veľmi dobre vymyslené, ale príbeh mohla prepracovať inak. Áno, je tajomný, akčný a aj romantický, ale dej mohol byť iný.
Začiatok a koniec knihy boli perfektné, no stred bol akoby len tmel. Som zvedavá na pokračovanie a dúfam, že sa to zlepší.

Astesia

15 komentárov:

  1. "...celé to bolo spackané hlavnou hrdinkou."
    S týmto úplne súhlasím! A mne sa zdalo, že v druhej časti bola Jacinda ešte neznesiteľnejšia.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne sa v 2ke páčilo, aké to bolo depresívne 8D
      Štýl písania sa mi proste moc páči a vie ma to vtiahnuť napriek niektorým divným scénam 8)

      Odstrániť
  2. Nápad je to rozhodně jedinečný a ta obálka je úplně skvělá, ale přišlo mi, že v té polovině knih -jakoby o ničem- chtěla jen prostě zvýšit počet stran knížky, a to mě nebavilo. :) Je pravda, že byla hodně depresivní a litovala se... Hrozně mi občas lezla na nervy, ale jsem zvědavá na další díl! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veď to, že je to akoby umelo naťahované :/ Lebo záver bol veľmi dobrý :)

      Odstrániť
  3. Na tom sa asi zhodneme obe, že je Jacinda blbá postava. Tiež som ju veľmi nemusela. Ale myslím si, že druhý diel je oveľa lepší. Na trojku som už zvedavá.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Druhý ma veľmi láka už len obálkou :) a tak jemne viem,že čo sa tam stane :) takže som aj ja zvedavá :)

      Odstrániť
  4. Mám ji doma od Vánoc.. Časem ji určitě přečtu.. :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. S drakmi som sa nestretla zatiaľ ani ja, hoci o tejto knižke som už čítala nejaké tie recenzie. Ak sa mi dostane pod ruku, tak si ju prečítam, ale kúpiť si ju nechystám už len kvôli tomu, že viacerí nie ste spokojný s hlavnou postavou :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ona za prečítanie stojí, lebo je to neičo s časti nové, ale peniaze by som ani ja do nej neinvestovala :)

      Odstrániť
  6. Ech... ja úprimne ľutujem, že som nad knihou vôbec strácala čas. Bolo to zlééé! A nemala som problém len s Jacindou, ale i s hlavným hrdinom a lá trpiteľ, ktorý dokola omieľal: Musíš sa odo mňa držať ďalej, som nebezpečný! Hlavné je, že potom si aj tak nedal pomôcť. A ja osobne som si draki nevedela ani predstaviť. Chudáci v mojej hlave vyzerali ako nejakí škaredí mutanti :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Škaredí mutanti :D výborne :D .... ako ja som si tak v duchu povedala: Ach, mať tak depresiu a byť zaťatá emáčka, tak knihu milujem :D Miestami som aj čakala, či si Jacinda kusok neublíži -.-
      Keď to rozdýcham, tak sa vrhnem na dvojku :)

      Odstrániť
  7. To len mňa táto kniha absolútne nadchla? Pripúšťam, že pokračovanie za veľa nestálo, ale z 1 som bola unesená. :D

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Drakie bych si chtěla přečíst. :))

    OdpovedaťOdstrániť