Stránky

streda 3. decembra 2014

Päťdesiat odtieňov temnoty

Autor: E L James
Názov: Päťdesiat odtieňov temnoty
Séria: Päťdesiat odtieňov sivej
Diel: Druhý
Pocity po dočítaní: Neviem či je vhodné napísať sem tie prvotné pocity :D

Pamätáte sa na to, ako som zvozila prvý diel? Mala som na to dôvod. Kniha nemala hlbší dej a nepáčila sa mi. Druhý diel ma milo prekvapil a zároveň aj sklamal. Divné nie? Hneď to vysvetlím. V sivej autorka stavala na sexuálnych scénkach, dohodách a medziach pri sexe, na sexe, na zvrhlom sexe... Rozumieme nie? Najprv som bola šokovaná, potom si zvykla a v tejto časti mi to chýbalo.

Nemyslite si že som to čítala len kvôli sexu (fajn miestami aj áno) celkovo som bola zvedavá, o čom bude pokračovanie. Sexu tam teda bolo dosť, ale nebol tak šťavnato opisovaní. Čakala som viac násilia, prekročenie medzí a tak podobne. Kedže prvá časť bola zlepencom erotických poviedok previazaných dialógmi a odovzdaných vydavateľovi, tak som presne takú čakala aj druhú časť. Miesto toho sa autorka viacej venovala charakteru postáv a Christianovej minulosti, čo bolo príjemnou zmenou. Začala som ich mať rada a dokonca sa raz bála aj o Anastáziu.

Kniha mala dej. Nebolo to len sladké užívanie si a kopa peňazí. On musel žehliť problémy so svojimi bývalými sub a ona sa venovala práci. Randili, milovali sa, spoznala bližšie jeho rodinu. Miesto erotického románu to bol román presladený, preto som bola mierne sklamaná. To na čom autorka postavila prvú knihu, v tejto utlačila do úzadia. Na škodu to nebolo, pretože vynikol dej. To čím si v detstve prešiel Christian by som nikomu nepriala. Príliš temné skúsenosti ho zmenili a urobili z neho takého zvláštneho človeka, ktorý má hmotne všetko, ale duchovné hodnoty mu niektoré chýbajú. Ana dokáže zvládať všetky jeho nálady s ktorými by som si ja zrejme neporadila. Nedokážem riešiť konflikty bez sĺz a v tom som ju obdivovala. Je vidieť že sa skutočne ľúbia.

Čítanie ma veľmi bavilo. Bolo to také svižné, uvoľnené a svieže. Na vyvrcholenie série som zvedavá. Je mi jasné že to dopadne svadbou a možno aj potomstvom. O takom živote mnohé ženy snívajú. Určite by všetky brali úspešnú, sexi, chutnú, inteligentnú stránku Christiana Greya, ale dokázali by ste ho milovať aj s jeho démonmi, ktorí v skutočnosti nikdy nezmiznú?

Astesia  


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára