Stránky

pondelok 11. januára 2016

Mesto padlých anjelov

Autor: Cassandra Clare
Názov: Mesto padlých anjelov
Séria: Nástroje smrteľníkov
Diel: Štvrtý
Pocity po dočítaní: Šialené....

Konečne som sa dostala ku štvrtému pokračovaniu jednej z nekonečnych obľúbených sérií kníh od Cassandry Clare. Mala som dlhšiu pauzu medzi tretím dielom a štvrtým, takže mi chvíľku trvalo, kým som si spomenula, čo všetko sa v predošlých knihách zomlelo. Zo začiatku som sa nedokázala do knihy začítať. Dosť veľa vaty a nudných informácií, bez ktorích by som sa zaobišla. Bála som sa, že bez Valentina to už nebude mať taký spád, ale jeho potomstvo nesklamalo a nakopalo pár démonských zadkov.

Po návrate do New Yorku sa Clary začne naplno venovať tieňoloveckému výcviku, V hlave nemá nič iné len Jacea a svadbu Jocelyn a Lukea. Simon, ako upír s divnými vlastnosťami (ešte divnejšími ako samotné upírstvo), nevie čo od roztopaše a tak randí aj s tieňlovkyňou a aj s vlkolačicou a dokonca si  ho vyhľadá prastará upírka. Postavy majú dosť svojich osobných problémov, ale objavujú sa mŕtvi tieňolovci a zohavené bábetká a tak treba dať všetko bokom a začať jednať. Čaká na nich zlo mocnejšie, ako bol Valentine. Rovnováha medzi životom a smrťou bola narušená a treba za to platiť.

Bola som zvyknutá, že dejová línia najčastejšie sledovala Clary a tak som bola veľmi prekvapená, keď autorka dala veľký priestor Simonovy a iným. Simon je od začiatku moja najobľúbenejšia postava a teraz som sa ho mohla dosýtosti nabažiť. Len škoda láskyplných mnohouholníkov. Je to viac na škodu a nie na spestrenie tejto knihy. Preniesla som sa cez to a nakoniec sa to dalo do roviny.Neviem čím to je, ale Jace bol/je chodiaci smútok a tieto emácke sklony mu nepristanú. Celú knihu bol strašný a nakoniec skončil v totálnych sračkách, ale aspoň by mohol byť v pokračovaní zaujímavejší.

Čítalo sa to výborne, akcie bolo celkom dosť, len záver bol príliš jednoduchý. Mnohotisícročného démona odprášiť len tak? Aj tak to dalo do pohybu veľmi zaujímavé udalosti a obávam sa, že by to mohlo dopádnuť zle. Dúfam že pokračovanie nesklame a mohlo by tam byť aj viac toho chutného vlkolaka. Dám plné hodnotenie, aj keď som zvažovala mínus vločku za ten začiatok a ufňukaného tieňolovca.

Astesia

1 komentár:

  1. Ja som bola sklamaná z toho ak si dobre pamätám :D preto som sa dajako nepustila ešte do 5ky. Už som videla to umelé predlžovanie a vadilo mi to. Boli tam fajn veci niektoré, ale pôvodná trilógia bola proste lepšia. Možno 5ka dá viac, keď sa do nej už pustím :D

    OdpovedaťOdstrániť