Stránky

nedeľa 11. mája 2014

Mechanická princezná

Autor: Cassandra Clare
Názov: Mechanická princezná
Séria: Pekelné stroje
Diel: Tretí
Pocity po dočítaní: Aj by som niečo hodila o stenu. Ale tak nakoniec to dáva zmysel… aj keď vlastne ani nie. Nuž, konečne som to dočítala… Ach

Neskutočne som sa na túto knihu tešila. Mám ju doma od Vianoc, ale dostala som sa k nej až prednedávnom. Začítala som sa do nej a hltala každú jednu vetu... asi tak prvých 50 strán. Potom som sa do knihy nedokázala vcítiť a všetko sa neskutočne vlieklo okolo strany 200 som si uvedomila, že sa stále poriadne nič neudialo. Začala som byť rozčarovaná. Toto má byť akože kniha od Cassandry Clare? Na toto som tak dlho čakala? Kde sa podel ten šmrnc predchádzajúcich dielov?

Po magistrovi ostalo zrazu ticho. Niet o ňom žiadne správy a ani stopy. Tieňolovci v inštitúte na neho akoby na chvíľku zabudli a venujú sa iným záležitostiam. Prvoradé je Jemovo zdravie, nie je na tom dobre a každý robí, čo je v jeho silách. Po nepríjemných záležitostiach rodiny Lightwoodovcov, bývajú obaja bratia v londýnskom inštitúte. Tiež riešia vzťahy, lásku, tieňolovecké záležitosti a tak podobne. Vedúca inštitútu je takisto neustále pod tlakom Konzula, ktorý sa ju snaží pripraviť o inštitút.

Keď som si myslela, že tie myšlienkové pochody ďalej nevydržím, tak sa všetko obrátilo o 180 stupňov a nabralo ohromný spád. Nestíhala som sledovať dej, rýchlo ho spracovať, precítiť a vyhodnotiť. Autorka mi všetko rýchlo začala vmietať do tváre a tak som si vždy musela dať pauzu a porozmýšľať nad tým, čo sa vlastne stalo. Magister sa opäť ukázal ako veľmi krutý človek čo nemá ani štipku citu a urobí vážne čokoľvek, len aby dosiahol svoje ciele. Je mu jedno kto a ako bude pri tom trpieť.

Všetky tajomstvá konečne zapadli na svoje miesto. O mnohých som vopred vedela, ale iné ma prekvapili. Najzaujímavejším bol pre mňa mechanický anjel, ktorý Tessa ako prívesok nosila na krku. To, ako aj samotný záver knihy ma dostali najviac. Teda ak nerátam epilóg, ten je dosť znepokojivý, ale ja som spokojná. Kniha je písaná tak, že každá jedna postava má svoj priestor a sprevádza nás dejom. Neplynie to len z pohľadu Tessy, Willa alebo Jema.  Neviem ako ste na tom z fandením, či Will alebo Jem, no aj tak budete autorku buď preklínať, alebo sa uspokojíte z jej nápadom a zakončením.


Celkové hodnotenie knihy je pre mňa uspokojivé. Nudný začiatok a excelentný záver. Odporúčam knihu fanúšikom Cassandry Clare, ďalej čitateľom, ktorý si prečítali predchádzajúce diely a nakoniec radím každému kto ešte o sérii neuvažoval, aby vzal do ruky prvú časť. Štyri vločky s čistým svedomím. Predsa len bol tento diel podľa mňa slabší ako predchádzajúce.

Astesia


2 komentáre:

  1. Ten epilóg to zabil 8D Mne sa celkovo veľmi páčilo, že sa tam objavili Lightwoodovci často a že sa riešili aj iné veci ako Magister, ale mrzel ma Jem a ten epilóg sa mi nepáčil, ale presne ako si napísala, už som s tým proste zmierená 8D Ale kebyže autorka urobí ďalší diel k tejto spi-offovej sérii, tak si ho už z trucu neprečítam 8D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ešte aby sa nestalo to, že napíše ďalšiu knihu o Tieňolovcoch z roku 2015 a všetko tam prepojí :D Ale to by už bolo vážne moc. Lightwoodovci boli best :3

      Odstrániť