Stránky

štvrtok 25. decembra 2014

Eleanor a Park

Autor: Rainbow Rowellová
Názov: Eleanor a Park
Pocity po dočítaní: Cítim sa podráždená.

Eleanor a Park, nenápadná kniha, ktorá uchvacuje čitateľov po celom svete. Eleanor ako ryšavé dievča, ktoré nepatrí medzi najštíhlejšie. Má otrasný život. Žije v malom domčeku s mamou, štyrmi súrodencami a nevlastným otcom, ktorý im už aj tak zo zlého života robí ešte horší. Nezapadá v škole, doma útočisko hľadať nemôže a celkovo je trošku mimo. Park ako Aziat žijúci v Amerike, malý, nevýrazný, túžiaci po mužnejšom tele, vodičáku a všetkých tých chlapčenských záležitostiach. Keď sa títo dvaja stretnú v autobuse, začne sa písať obyčajný príbeh priateľstva, ktorý v podaní Eleanor a Parka je neobyčajný.

Príbeh autorka zakomponovala do osemdesiatich rokov minulého storočia, čo je veľmi príjemná zmena oproti všetkým prudko moderným knihám, ktoré sú teraz v kurze. Kniha je plná hudby z tej doby a keď si nájdete čas na to, aby ste si skladby nahodili do Youtube zistíte, že sa k príbehu hodia a niektoré sú fakt kvalitné. Ďalšia téma, ktorú rozoberajú Eleanor s Parkom v autobuse, sú komiksy. Pri nich sa začne rodiť ich priateľstvo a je to milé, komiksy mám rada a hlavne X-MEN. V autobuse sa odohráva veľká časť príbehu, pretože stretávať sa inde by bolo pre ňu nebezpečné. Svojim počínaním by mohla nahnevať nevlastného otca, ktorý by si zlosť vybil na jej rodine.

Ich priateľstvo a postupne aj láska, mi prišli ako motýlie krídla. Krehká a vzácna. Eleanor je hrozne plachá a tak si Park musel dávať pozor aby ju od seba neodohnal. Keď už ju mal pri sebe, musel si dávať pozor, aby ju neurazil, nerozplakal, nezarmútil. To mi na nej vadilo najviac, je ako porcelánová bábika. Nedokázala si sama poradiť, stále jej museli pomáhať. Ich dialógy boli prekrásne, úplne som sa v nich strácala. Keď boli osamote, malo to čosi do seba. Je super, že Park stál pri nej ako princ a pomohol jej aj z najťažším rozhodnutím. Pomohol jej k lepšej budúcnosti.

Prekvapil ma koniec knihy. Fakt mi tam chýba aspoň epilóg. Ono to nemohlo takto skončiť, podráždilo ma to. Prvá polovica knihy sa mi páčila viac. Tie autobusové rozhovori a Eleanorine skryté poklady od Parka, bolo to také rozprávkové a pripomenulo mi to mňa pár rokov dozadu. Štyri vločky a chcela by som poprosiť kohokoľvek, kto zistí niečo viac ohľadom konca knihy, nech mi dá vedieť.

Astesia



1 komentár:

  1. Nečítala som, ani ma to nelákalo, každý to len vychvaľoval a ja som si ani anotku neprečítala 8D Ale nevyzerá to zle, keby som sa k tomu dostala, tak prečítam 8)

    OdpovedaťOdstrániť