Stránky

sobota 30. marca 2013

Zavrhnutý


Autor: Becca Fitzpatricková
Názov: Zavrhnutý
Séria: Zavrhnutý
Diel: Prvý
Počet strán: 392 str.
Reakcia po dočítaní: Noooo tak to bolo celkom zaujímavé a konečne všetko dávalo zmysel.

Fitzpatricková navarila polievku, kde boli hlavné prísady Twilight a Nesmrteľní (Ever a Damen) ešte aj hlavné postavy mali podobné charaktery. Ale asi použila kúzelnú varechu, lebo po premiešaní vzniklo predsa len niečo nové a celkom mi to zachutilo. Ešte keby ma Patch priťahoval aj fyzicky, bola by to bomba, ale nič pre mňa. Predpokladám že v pokračovaní sa vyskytne nejaký ďalší chlapec a mne sa zapáči, pretože tak to už u mňa býva.

Hrdinkou tejto knihy je jednoduché dievča menom Nora. Má skvelé známky, najlepšiu kamošku, je spoľahlivá, nenáročná a vždy chce mať všetko pod kontrolou. Jej svet však rozvráti záhadný čiernovlasý a tmavooký chlapec, ktorý si k nej sadne na biológii (biológia? Už zasa? Ale no táák...) a potom na neho narazí na každom kroku. Spolu s kamarátkou Vee vymýšľajú rôzne teórie o Patchovom živote. Vee je asi najvtipnejšia vedľajšia postava
 s akou som sa stretla. Neustále má trefné a vtipné poznámky a je ako také mini tornádo. Stále živá, všade musí byť, všetko vidieť. Páči sa mi jej farebná diéta snaží sa jesť vždy len jednu farbu ovocia cez deň a príde mi to veľmi zlaté. Hlavne keď si farby sama domýšľa a vlastne aj tak zje to, na čo má chuť.


Nora sa snaží zistiť čo najviac o Patchovi. Vkradne sa do školských zložiek, vypytuje sa na neho v prestrojení, prehľadá mu auto a tak podobne. Keď si pomaly začína dávať dve a dve dohromady, prichádza na scénu ten najlepší pomocník na svete, ktorý zodpovie všetky otázky hneď po prvom kliknutí. Hovorím o ujovi menom Google, ktorý vie o nadprirodzených bytostiach vždy všetko a tak privedie hrdinku do rozpakov a zároveň aj do užasnutého stavu, pretože ON zrejme nie je človek. Tadá, máme výsledok, môžeme sa presunúť v príbehu ďalej.
V knihe je veľmi veľa dobrých nápadov na oživenie anjelskej tematiky, ale nechcem spoilerovať tak si ich nechám pre seba. Spomeniem len takú veľkú maličkosť, že sa dokážu hrať s ľudskou mysľou a vkladať do nej rôzne predstavy a hlasy. Kvôli tomu som sa v deji aj mnohokrát strácala, ale na konci bolo všetko vysvetlené a musím povedať, že som bola prekvapená, že kto bol vlastne úhlavný nepriateľ. Ten bol nakoniec odstránený a poviem že to bola fakt riadna akcia! Len teraz neviem, čo bude v druhej časti a o to viac si ju chcem prečítať.

Keď si chcete knihu prečítať (predpokladám že áno), tak to skúste, len nečakajte novú dejovú líniu, pretože tá je do bodky zachovaná. Ona spozná jeho, prídu pohľady, nenávisť, potreba, láska, otázky nedôvera, záverečný boj. Keď ste na to naladený, tak knihu už aj do ruky, lebo je to podarený kúsok.


Astesia



10 komentárov:

  1. Zavrhnutý je fakt dobrý, hoci nič extra originálne. Škoda, že to podľa mňa šlo v ďalších dieloch dole.:/ (Ostáva ešte štvorka, tú som nečítala.) Inak dobré prirovnanie na začiatku, s tou polievkou.:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Asi idem čítať dve knihy naraz, pretože som veľmi zvedavá na pokračovanie :) a po prvej kapitole druhej časti, som bola celkom milo prekvapená tak uvidím čo ďalej :)

      Odstrániť
  2. Tá kniha sa mi páčila, hoci tá prílišná podobnosť s Twilightom... ale to nevadí, ono sa to zlepší :D
    čo sa mňa týka, tak ja sa veľmi teším na štvroku, som zvedavá ako to celé dopadne :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No mňa čaká ešte dvojka :D a posledná je pekná :) hlavne keď jej bola v kníhkupectve celá krabica (30 kusov) a niekto na krabicu nakreslil velké srdiečko, taksom sa pri vybaľovaní pobavila :D

      Odstrániť
  3. 8D No neviem, skôr si ma utvrdila v tom, že toto nie je nič pre mňa 8D Twilight mi asi stačil 8D Určite si to prečítam...dakedy...ale teraz ma to nijako moc neláka 8)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Kľudne to odkladaj :) Je aj kopa zaujímavejších kníh :)

      Odstrániť
  4. Po téhle knížce jsem už pokukovala... Ale nevim, jestli by mi nevadila ta stejna šablona, jako u jiných knih. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Podla mna ani nie, preotže predsa jelen niečim iná :) nie je to tak presladené, ale je tam viac akcie a záhad

      Odstrániť
  5. Sériu som ešte nečítala, ale mám to v pláne, teším sa, až si prečítam knihy :) Hádam to bude dobré :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veru plánuj :) ešte neviem,či aj druhá časť ma nadchne, ale táto bola veľmi fajn :)

      Odstrániť