Stránky

streda 4. septembra 2013

Na vine sú hviezdy

Autor: John Green
Názov: Na vine sú hviezdy
Reakcia po dočítaní knihy: Pokúsim sa pomaličky vstať. Utriem slzy, nájdem vreckovku a vyfúkam nos. Vzdychnem si a zhodnotím, že to bol doteraz najkrajší nefantasy príbeh, ktorý som si prečítala.

O tejto knihe sa pred jej vydaním veľa hovorilo. Ľudia sa tešili na novú knihu a mnohí ani nevedeli o čo sa má jednať. Keď prišla do kníhkupectva, v ktorom brigádujem, brali ju zákazníci do rúk so slovami: Aká pekná obálka so srdiečkami a je to bestseller, má to byť romantické, tak si to vezmem.
Keď sa opýtali zamestnanca a dozvedeli sa, že je to o chorom dievčati, niektorí knihu položili. Vraj majú veľa vlastných problémov a nepotrebujú o nich ešte aj čítať.

Raz počas prestávky som sa do nej začítala a zaujala ma. Odniesla som ju domov a ponorila sa tak do sveta v ktorom žije Hazel Grace. Každé ráno sa zobúdza a každú noc zaspáva s rakovinou pľúc. Je s tým zmierená a zároveň sa hnevá že je rodičom na príťaž. Nebojí sa že zomrie, ale bojí sa že keď zomrie tak ublíži ľuďom, ktorí ju milujú. Keďže láska je všade, Grace sa zamiluje do chlapca menom Augustus, ktorý rakovinu prekonal. Nie je to láska na prvý pohľad, Hazel a Augustus sa spoznávajú a zamilujú sa postupne. Zbožňujem ich rozhovory, sú nenútené, uveriteľné, inteligentné...

Grace sa chce stretnúť so svojím obľúbeným spisovateľom, ktorý napísal knihu Kráľovská trýzeň. S Augustom sa vydávajú na dlhú cestu aby ho našli a nezabráni im vtom žiadna rakovina a ani kyslíková fľaša, ktorú musí mať Grace všade so sebou, pretože jej pomáha dýchať. Čo ich čaká v cieli cesty? Dá sa skutočne vyliečiť z rakoviny?  Aký je rozdiel medzi životom zdravých a chorých ľudí? Kniha nám dovolí nahliadnuť do sveta ktorý je taký istý ako ten ktorý poznáme a pritom úplne iný...

Čítanie bolo napínavé. Niekedy som sa bála otočiť stranu, dočítať kapitolu, alebo len vetu. Všetko bolo tak krehké a mohlo sa to rýchlo zmeniť. Hazel sa stala mojou najlepšou kamarátkou a veľmi som jej držala palce a priala jej Augusta. Kniha dokáže veľa naučiť a aj navrhnúť iný uhol pohľadu na svet okolo nás. Koniec knihy bol aj zlý, aj dobrý... ako sa to vezme. Život nie je fér a tak isto ani knihy nie.


Moje hodnotenie je 5 vločiek. Kniha je nádherná a ešte si ju veľa krát prečítam. Jej hodnotenie na goodreads je momentálne 4,51 z 5 a knihu ohodnotilo 322 255 ľudí. Či sa bude páčiť aj vám, posúdite sami. V mojom srdci si miesto našla.

Astesia

3 komentáre:

  1. Práve kvôli tej rakovine sa knihy vyhýbam, ale bude aj film a za tento týždeň je to už 3 pozitívna recenzia na túto knihu, ktorá ma naozaj nalákala. Možno tomu dám šancu 8)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nevyhýbaj sa :) Príbeh stojí za to a aj postavy si zamiluješ :)

      Odstrániť
  2. Na knihu som robila tiež nedávno recenziu, a plne s tebou súhlasím v hodnotení :) Je/bola aj bude vážne skvelá :) Len škoda, že to skončilo tak ako skončilo :/

    OdpovedaťOdstrániť