Stránky

sobota 2. februára 2013

Čarodějnice z Hex Hall


Autor: Rachel Hawkinsová
Názov:
Čarodějnice z Hex Hall 
Séria:
Hex Hall
Diel:
Prvý
Počet strán:
240 str.

Je možné, že fanúšikovia tejto knihy ma obhádžu paradajkami, keď toto dočítajú. Hex Hall vo mne nezanechalo najlepšie pocity. Nápad nebol zlý, ale škola mohla byť len čisto pre čarodejníkov. Neviem, prečo sa tam nachádzali aj vlkolaci a víly, ale možno ešte dostanú slovo v pokračovaniach...

Sophie je čarodejnica, ktorá žije s mamou vždy niekde inde. Rada čaruje, ale jej posledné kúzlo ju dostane do Hecate Hall nápravnej školy pre deti z Prodigia, teda školy pre čarodejníkov, vlkolakov, víly a tak podobne. Protestuje, ale nemá na výber. Ešte hneď na začiatku sa dostane do malej šlamastiky s vlkolakom a musí ju zachraňovať chlapec, do ktorého sa samozrejme postupne zaľúbi. Behom prvého týždňa si nájde nepriateľov, pohnevá učiteľov, ale nájde aj kamarátku vo svojej spolubývajúcej Jenne, ktorá je jediná mladá upírka v škole.


Prostredie v knihe je priemerné. Škola na ostrove plná magických bytostí, ktoré tu musia prežiť do osemnástich rokov. Čaruje sa tam tiež pomenej a celé je to o Sophie jej problémoch, nepriateľoch, Archerovi (hej to je ten čo ju zachránil) a otázkach. Prvá polovica knihy ma vôbec nebavila. Ale potom sa to konečne rozbehlo. Prečo za Sophie prichádza duch? Kto napáda študentov v škole? Prečo sú napádané len temné čarodejnice? Stojí za útokmi upír? Kto je vlastne Sophie? Druhá polovica mala veľký spád a konečne som si čítanie začala užívať.

Sophie je príjemná hlavná hrdinka a často som sa pri čítaní smiala. Keď som sa prekúsala začiatkom, fakt som si to začala užívať, pretože sa tam aj čosi dialo. Ku koncu knihy som sa aj konečne potešila, pretože to, v čo som dúfala od začiatku sa mi z časti splnilo. Pre mnohých to bude/bol šok, ale ja som sa nesmierne potešila a bola spokojná s vývinom situácie. Archer, ktorého má mnoho čitateliek rado, mi neprišiel až taký výnimočný, ale možno ma ešte presvedčí v ďalších knihách. Ja som si najviac obľúbila Jennu. Chuderka musela čeliť obvineniam z vraždy a útokov, ale nakoniec to zvládla. Na upírku bola až príliš ružová, ale to sa mi páčilo. Nebola temná a nafúkaná, ale milá a snažila sa vyrovnať so svojím osudom.

Páčilo sa mi aj to, že v pôvode magických bytostí, sú zapletený anjeli. Bolo to niečo, s čím som sa ešte doteraz nestretla. Koniec som čakala iný, ale nebol zlý. No len tá posledná veta ma zarazila, takže som zvedavá na pokračovanie a čo bude so Sophie, keď už pozná svoj pôvod. Dlho som rozmýšlala, ako knihu ohodnotím. Zozačiatku nič moc, ale nakoniec ma prekvapila. Dávam štyri vločky =)

Astesia


3 komentáre:

  1. Tohle byla má první anglická kniha a moc se mi líbila. Taky mi Sophie přijde sympatická. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Kde mám tie paradajky??????!!!
    8DDD
    Ale nieee, jasné, že má každý svoj názor, ale ešte si do rezervy predsa len zabezpečím tie paradajky, lebo keď sa ti nebude páčiť 2ka, tak skolabujem 8P
    Mne sa tam moc páčil ten humor, sarkazmus a všetky možné potvorky, ono to nie je Rokfort - len pre bosorákov, ale pre všetky neposlušné nadprirodzené decká, moc sa mi páčila tá rozmanitosť 8) a samozrejme Archeeeeer 8P

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hej už mám v diáry naplánovanú aj druhú časť :) Teším sa na ňu, lebo tuším že tam pôjde o niečo veľké :D a keď sa niekde povie démon, tak ja nesmiem chýbať :D

      Odstrániť