Stránky

pondelok 4. februára 2013

Rudá jako rubín


Autor: Kerstin Gier
Názov:
Rudá jako rubín
Séria:
Drahokamy
Diel:
Prvý
Počet strán:
336 str.

Moja reakcia po dočítaní knihy bola nasledovná: Páni páni páni!!! Toto čo malo znamenať? A koniec knihy no teda! Potrebujem druhú časť! Potrebujem odpovede! To, čo napísala Kerstin Gier ulahodilo mojej duši. Veľmi jemný príbeh, plný príjemných postáv a prepletený tajomstvami. Neviem sa dočkať pokračovania.

Gwendolyn je mladé dievča, ktorá žije vo veľmi zaujímavej rodine. Niektorí jej predkovia majú/mali špeciálny gén, a ten im umožňuje cestovať do minulosti. Jej sesternica Charlotte je tiež nositeľkou génu a rodina ju pripravuje na jej úlohu. Ale nemôže to byť až také jednoduché však? Vzerá to tak, že Charlotte čoskoro prekoná svoj prvý skok do minulosti, keď tu zrazu skočí Gwendolyn a nie Charlotte. Ako to je možné? Veď Gwen sa nenarodila v dátume nositeľa génu.

Cestovanie časom má svoje pravidlá a aj ľudí, ktoré ich vymysleli a strážia tajomstvá. Podľa proroctva sa má ukázať 12 cestovateľov v rôznej dobe a po spojení ich krvi sa stane niečo... niečo... zaujímavé? Strašidelné? Nevieme. Gwendolyn je posledná chýbajúca, alebo teda aj chýbajúci, lebo cestovateľov označujú ako drahokamy. Okrem skákania času, dokáže ešte vidieť aj duchov, čo je príjemné osvieženie knihy. Ako však získať krv všetkých? Kto je záhadný hrabě Saint Germain z minulosti? Prečo bol jeden stroj času ukradnutý? Prečo dvaja cestovatelia odišli do minulosti a nevrátili sa? Prečo skočila Gwendolyn a nie Charlotte? Čo všetko pred ňou jej rodina tají? To sú len niektoré z otázok a tajomstiev, o ktorých sa v knihe dočítame, ale aj nedočítame.

Autorka vytvorila veľmi príjemné charaktery. Majú neskutočný zmysel pre humor a často som sa musela nahlas smiať. Páči sa mi, že najlepšia priateľka hlavnej hrdinky je tiež o všetkom informovaná a nič pred ňou Gwen netají. Ďalším plus je to, že v knihe je zakomponovaná aj rodina. Veď viete ako to chodí, že vždy sa rodina odsunie bokom a dej sa odohráva niekde mimo. Tu je rodina súčasťou a je to veľmi príjemná zmena. Láska sa tu tak isto nachádza, ale nie je to žiadny vášnivý románik, alebo trojuholník, ale príjemné spoznávanie dvoch postáv, ktoré vedia že sú aj dôležitejšie veci, ako vzdychať nad účastnosťou toho druhého. Nikdy som si nemyslela, žema cestovanie časom a minulosť až tak zaujme.

Knihu odporúčam úplne každému, kto si chce oddýchnuť, zasmiať sa, ale aj premýšľať o tajomstvách. Často som použila v texte slovo príjemný, ale ten príbeh taký vážne je! Je to skôr dievčenská záležitosť, ale určite si príde na svoje aj nejaký chlapec. Najlepšia kniha za posledné obdobie a s čistým svedomím dávam 5 vločiek.

Astesia


6 komentárov:

  1. Súhlasím 8)
    Kniha je fascinujúca a nenormálne sa páčila aj mne, uvažujem, že keď vyjde 3ka, tak si zaobstarám všetky 3 diely do knižnice 8)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne toto som si dnes povedala aj ja :) Že keď budú všetky, tak si ich objednám, pretože už len tie obálky sú prenádherné :)

      Odstrániť
  2. Jedna z najlepších sérii. Úplne ju zbožňujem a už sa neviem dočkať tretej časti :D Na dvojke som sa smiala ako blázon :D rodičia sa na mňa dosť divne pozerali. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Moji sa už nečudujú, že sa často smejem pri čítaní :)

      Odstrániť
  3. Veru, veru, zdieľam tvoje pocity. Mňa knihy tiež dostala a už sa nemôžem dočkať, kedy sa pustím do poslednej časti Zelená jako smaragd :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som chvíľku rozdýchavala, že na druhú časť si musím kúsoček počkať :)

      Odstrániť