Stránky

piatok 4. apríla 2014

Dokonalý Svět

Autor: Ally Condie
Názov: Dokonalý svět
Séria: Dokonalý pár
Diel: Tretí
Pocity po dočítaní: Aaach ukončila som ďalšiu sériu, pre mňa jednu z najlepších, aké kedy boli.

Séria Dokonalý pár sa zaradila medzi moje najobľúbenejšie série. Sú knihy, ktoré sa dotknú mojej duše a navždy tam zanechajú odkaz, tak ako táto. Je zaujímavé ako sa vyvinuli postavy a aj samotný dej, počas všetkých dielov. Na začiatku to bolo ako sladký román, v ktorom si dievča nevie vybrať, koho chce milovať a žije v dokonalom svete. Pokračovalo to bojom o prežitie a odhaleniami, ktoré dokonalosť pokrivili. Končí to úplným kolapsom, kde je vojna na spadnutie, spoločnosť je rozvrátená a láska všetkých len ťažko zachráni.

Cassia, Ky a Xander. Od začiatku sa snažia byť spolu, ale nedarí sa im to ani teraz. Cassia opäť triedi, Xander lieči ľudí zo všetkých síl a Ky pilotuje pre Kapitána. Áno, konečne som sa dozvedela, kto je ten  Kapitán o ktorom sa predtým rozprávalo. Hrdinom bráni v spoločnom nažívaní Spoločnosť , Vzbura, ktorú sa im konečne podarilo odhaliť a hnusný Mor, ktorý sa ľuďom zahryzáva do tiel, necháva ich nehybnými a pomaly pripraví o život. Oproti pokojnej prvej časti je to obrovský rozdiel a mnohokrát som sa bála o ich životy.

Autorka ma pustila do hlavy všetkých troch hlavných hrdinov, pretože kniha je opäť písaná raz z pohľadu jedného a raz druhého. Zbožňujem, keď ma príbeh núti premýšľať a postupne si spájať drobnosti zo všetkých častí, do jednej veľkolepej odpovede. Vždy som bola v napätí, dokázala sa vcítiť do hrdinov a ani chvíľu som sa nenudila, stránky sa otáčali samé a miestami som zadržiavala dych.

Na jednej strane Vzbura, na druhej Spoločnosť, navzájom infiltrované na toľko, že ľudia nevedia komu majú veriť. Ja som na tom bola rovnako, pripadalo mi to, že všetci chcú len moc a nehľadí sa pri spôsobe jej získavania na obyčajných ľudí. Ako môže pár ľudí zachrániť tisícky životov? Kto a prečo vlastne vytvoril Mor? Aká je vlastne pravda ohľadom tabliet (zelená, modrá, červená), ktoré Spoločnosť dávala ľuďom? Dokáže morovú pandémiu niekto prežiť? Dočkáme sa dokonalého sveta?


Klobúk dole pred autorkou a jej dokonalým nápadom. Viem že sa opakujem, ale séria je vážne perfektná. Odo mňa má zaslúžených 5 vločiek. Ďakujem za každú stranu, čo autorka stvorila, ja som z kníh nadšená. Nakoniec spomeniem aj rovnako úžasné obálky, na ktoré bolo pri čítaní radosť pozerať.

Astesia


2 komentáre: