Stránky

streda 4. júla 2012

Meno vetra

Autor: Patrick Rothfuss
Názov:
Meno vetra
Séria:
Kronika kráľovraha
Diel: Prvý
Počet strán: 639 str.





Slovami sa nedá vyjadriť, aká je tá kniha úžasná. Je to niečo, ako keď chcete svojmu priateľovi povedať, ako veľmi ho milujete, ale slovami nedokážete zachytiť, čo skutočne cítite. Dúfam že to recenziou aspoň priblížim. Svet, ktorý sa podaril vytvoriť Patrickovi Rothfussovy má svoje vlastné pravidlá. Vlastné peniaze aj jazyk, vlastnú mapu a na Zemi by ste ho hľadali márne.

Hrdina Kvothe mal krásne, ale zároveň aj veľmi trpké detstvo. Mať tak jeho rodičov a spoločnosť v ktorej vyrastal. Nie každý sa môže pochváliť že je kočovný umelec a videl kus sveta. Mal svojho vlastného učiteľa a jeho snom bolo dostať sa na univerzitu. Až do jedného dňa . Hrozného dňa, keď sa všetko pokazilo a Kvothe stratil takmer aj sám seba. Pretĺkal sa sám a dostával jednu ranu za druhou. Keďže žiaden stav netrvá dlho prišla zmena. Začal zažívať jedno dobrodružstvo za druhým ale o tom už budete čítať sami.


Čo sa na takej univerzite ktorá je v Kvothe svete študuje? Všeličo! Ale najlepšia je sympatika. Poňatie mágie trošku inak. Hrozne ma bavila. Konečne niečo, čo je aj logicky odôvodnené a nieje to len mávanie rukami alebo prútikom a vykrikovanie zaklínadiel (nič v zlom Harry, vieš že ťa všetci milujeme).  Všetko vo svete je prepojené a treba len nájsť spôsob aby sme to vedeli dať do pohybu.


Kniha ma desí. Nemyslím to tak, že je strašidelná a vlasy sa vám budú na šiji ježiť. Desí ma pre moje osobné dôvody. Chadriánci  sú strašidelný, démonický, ale ja za tým vidím ešte čosi viac. Samotný Kvothe je desivo krásny. Miestami som mala pocit že ho poznám už neskutočne dlho. Ryšavý, odvážny, príťažlivý honiaci sa za tajomstvom. A zároveň naháňajúci dievča. Byť ja na jej mieste, vrhám sa mu stále do náručia a pery neodtrhnem od jeho. Autor ju vykreslil veľmi zdržanlivo.

Viem, viem trepem jedno cez druhé. Neviem na čo by som sa mala zamerať. Viac na príbeh? Viac na moje pocity? Viac na prostredie? Jedným slovom proste DOKONALOSŤ. Nič lepšie som doteraz nečítala. Asi ste veľa z tejto krkolomnej (dá sa to vôbec nazvať recenzia?) recenzie nepochopili. Určite si knihu prečítajte. Na ohodnotenie by som potrebovala celú snehovú chumelicu. No vločiek môžem udeliť maximálne päť J



Astesia

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára