Stránky

utorok 19. júna 2012

Hry o život



Autor: Suzanne Collinsová
Názov:
Hry o život
Séria:
Hry o život
Diel:
Prvý
Počet strán:
272 str.



Niektoré knihy sa recenzujú dosť ťažko. Keby som to mala obmedziť na citoslovcia bolo by to: „ach, páni, íííj, fuh, aaaaach, doh, aaaaaaaa, fňuk“ a tak podobne. Kto už knihu čítal, tak ma určite pochopil. A pre tých, ktorí ešte nie, napíšem v zrozumiteľnej reči.





Prvý krát som knihu čítala na Vianoce v roku 2010. Bola som zhrozená. Zavrieť 24 detí do arény, dať im všetko možné aj nemožné a čakať kto vyhrá. Nie nehrajú sa na skrývačku. Musia sa pozabíjať. Kto ostane žiť (bez ruky, či nohy, pomätený, na tom vôbec nezáleží) je víťaz. Kto sú vlastne súťažiaci? Deti od 12 do 18 rokov. Veľký vekový rozdiel však? Ako sa môže 12 ročné dievča  ubrániť proti 18 ročnému chlapcovi? Pritom pochádzajú z rozličných okresov očíslovaných od 1 až po 12. Rozprestierajú sa v bývalej USA (áno vidíte dobre bývalej, svet sa totiž po mnohých vojnách zmenil na nepoznanie) a každý je špecializovaný na niečo iné.


Katniss a Peeta pochádzajú z dvanástky, ktorá sa špecializuje na výrobu uhlia. Žijú len z ruky do úst. Šetriť sa nedá, nieje totiž z čoho. Na poriadok v okrese dohliadajú mierotvorcovia. Peeta je syn pekára, no Katniss je polosirota. Živí seba a aj matku a mladšiu sestru. Ich okolie ohradzuje plot, ale ona a jej kamarát Gale, našli odvahu a chodia loviť za plot. Úroveň života je na mizernom stupni a to vo viacerých okresoch. Netýka sa to Sídla, ktoré riadi to čo z Ameriky ostalo. Sídlo je úchvatné, farebné, bohaté, plné ľudí čakajúcich na najväčšiu udalosť roka. Hry o život sa konajú už 74 rokov. Je to reality šou, ktorá ma pripomínať ohavnú vojnu.


Hltala som každú jednu stranu knihy doslova z otvorenými ústami. Bolo to opísané tak skutočne, že po jej dočítaní mi trvalo o niečo dlhšie, kým som sa vrátila späť do reality. Aréna bola brutálna. Nájdete v nej les, jazero, suchú oblasť. Prekvapí vás teplo, chlad, nebezpečné nástrahy, nemáte takmer žiadne jedlo, nebezpečné tvory. Ste vystrašený, unavený a v niektorých prípadoch si želáte vlastnú smrť. Katniss som si veľmi obľúbila. Nebola sentimentálna a uplakaná, nefňukala že si nemohla kúpiť najnovší model šiat, nezaujímala ju dokonca ani láska. Chcela sa dostať z arény živá a postarať sa o rodinu.

Romantické scény som si vychutnávala. Chcela som stále viac a viac Peetu a Katniss v spoločnom objatí. Viac ich lásky aj keď...no dočítate sa sami. Zimomriavky mám ešte stále, keď si spomeniem na niektoré chvíle. Až príliš som sa vžila do hrdinky. Príbeh ma úplne dostal. Kniha sa dočkala aj filmového spracovania, ktoré je tiež veľmi dobré. Dávam zaslúžených 5 vločiek.  



    
                                       

Astesia 




2 komentáre:

  1. Je to skvelá kniha, tiež chystám v dohľadnom období recenziu 8)
    Tá tvoja je super 8)
    btw. máš úžasné celkové pozadie blogu!!! milujem fialovú 8D ale môj prvý blog je fialový, tak som si druhý o knihách dala menej fialový 8D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja fialovu zbožnujem :D takže som hned vedela ako to bude vyzerat.som rada že sa recenzia páči B)

      Odstrániť