Stránky

pondelok 24. septembra 2012

Pád


Autor: Lauren Kateová
Názov:
Pád
Séria:
Padlí anjeli
Diel:
Prvý
Počet strán:
304 str.



Pád je klasický príbeh YAF (Young Adult Fantasy). Drží sa scenára, ktorý zaviedla Stephenie Meyerová. Stretnú sa chlapec a dievča. Ona sa hneď zamiluje, on ju odháňa. Ona je človek, on je nadprirodzená bytosť. Medzitým sa objaví ďalšia chlapčenská postava, ktorá bude bojovať o srdce hrdinky.  On sa nevydrží od nej držať ďalej, ona odhalí jeho tajomstvo. Sú osudom stíhaný milenci, čo nemôžu byť spolu, ale veľmi chcú. Ona bude v ohrození života, on ju zachráni. Ako dopadne ich láska, sa bude rozoberať ešte v ďalších troch častiach série.



Pre mňa je však príbeh o Lucinde a Danielovi niečím perfektným. Ich láska je prekliata, a Luce sa každých sedemnásť rokov ocitne v objatí smrti. Zomrie a potom sa opäť narodí na inom mieste. Neostanú jej spomienky na predchádzajúce životy a ani na Daniela. Príbeh sa odohráva na nápravnej škole Meč a Kríž, kde bola Luce poslaná, potom čo bola podozrivá z vraždy. A práve prostredím tejto školy sa kniha odlišuje od klasických miest.




Na škole sú puberťáci, ktorí mali v minulosti opletačky so zákonom. Areál školy pozostáva z niekoľkých budov, kostola a cintorína. Kostol je prestavaný na telocvičňu a nachádza sa v ňom aj plavecký bazén. Budovy sú staré, ošarpané a majú zamrežované okná. Všade vás sledujú kamery, musíte odovzdať svoj mobil, niektoré decká majú na rukách dokonca šokové náramky a keď spravíte priestupok, trest si odpykáte na cintoríne! Atmosféra v knihe ma úplne dostala.



Hlavnú dejovú líniu, som vám priblížila už v prvom odseku. Autorka nám navyše poskytla ešte perfektné vedľajšie postavy, niekoľko vsuviek z náboženstva a ako to už býva zvykom, nezmyselnú smrť. Mnohým z vás sa Luce nebude páčiť. Nedostala do vienka nejaký extra charakter. Je hrozne naivná, dôverčivá, nepozná slovíčko nie a celkovo sa chová dosť hlúpo. Daniel tiež nie je Casanova, ale keď si ho vezmem ako prekliateho chudáčika, tak je to v poriadku.





Knihu odporúčam len takému čitateľovi, ktorý nečaká od knihy nič viac, len príbeh lásky v temnom netypickom prostredí. Ak vám to stačí a chcete si pri čítaní oddýchnuť a pobaviť sa, určite zvoľte Pád. Dalo by sa povedať, že je to jedna z mojich najobľúbenejších kníh, aj keď vlastne ničím extra nevyniká. Päť vločiek =)

Astesia

6 komentárov:

  1. Pád si chci přečíst už hodně dlouho ale pořád sem se k němu nedostala.
    Máš krásný blog, jsem tu nová a určitě tu nejsem naposled :)
    Zvu tě i na blog můj a mojí kamarádky. Těšíme se na Vás. :)
    http://calm-of-books.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak srdečne vítam:) Knižku fakt odporúčam a na tvoj blog si hneď kliknem :)

      Odstrániť
  2. Pád som ledva dočítala :D Súženie som vzdala po piatich kapitolách :D strašne som nemala rada Luce, bila by som ju :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hej ona je taká že si bitku pýta:) ale každý máme svoje guilty pleasure :D

      Odstrániť
  3. Na túto knihu sa už čoskoro chystám, len som to vždy odkladala, lebo som čítala na toto dielo skôr negatívne recenzie, ale asi si ma presvedčila, aby som túto knihu uprednostnila pre inými 8D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Len dúfam že nebdueš sklamaná :) Ja som tiež čítala len negatívnejšie recenzie a bola som potom milo prekvapená, ako to celé dopadlo =)

      Odstrániť