Stránky

nedeľa 11. novembra 2012

Krídla

Autor: Aprilynne Pikeová
Názov:
Krídla
Séria:
Diel:
Prvý
Počet strán:
304 str.



Začiatok knihy bol prenádherný, aj keď trošku otrepaný. Neviem prečo je u autorov taká populárna  hodina biológie. Laurel sa prisťahovala z malého mesta. Doteraz ju mama učila len doma, ale nastal čas, aby začala navštevovať strednú školu. Decká ju bez problémov vzali medzi seba a nikto ju netrápil. Zoznámila sa zo super chalanom menom David a tiež získala aj kamarátku. Proste rozprávkový začiatok.


Ako však bude jej život pokračovať, keď sa jej medzi lopatkami objaví čudná vyrážka? Prečo sa z vyrážky zrazu vyvinie kvet? Autorka nám hneď na začiatku ukáže, že Laurel nie je obyčajná. Videli ste už dievča ktorej by narástol na tele kvet? Aj jej stravovacie návyky sú ojedinelé. Je zástancom zeleniny, ovocia a sladkých vôd. Nikdy si nemyslela, že sa za tým skrýva nezvyčajné tajomstvo. Zverí sa kamarátovi a spoločne prídu na to, že Laurel nie je človek!

Vždy som si víly predstavovala ako kúzelné bytosti, ktoré majú krídla a vedia lietať. Pikeová sa s tematikou víl  popasovala veľmi originálnym spôsobom. Vytvorila niečo, čo by len ťažko niekomu zišlo na um a jej víly nie sú humanoidné. Do polovice knihy to bolo tak krásne a nevinné, až som bola nahnevaná, že sa v deji vyskytlo napätie a nebezpečenstvo. Ako to už v rozprávkach chodí, dobro porazilo zlo. Teda aspoň nateraz. V pokračovaní sa to môže všelijako zamotať.

Na hlavnú hrdinku som si veľmi rýchlo zvykla a ani raz počas čítania som si nepovedala, že koná hlúpo a neuvážene. Je to pre Laurel obrovské plus. Niektorých možno bude rozčuľovať jej náklonnosť k dvom chlapcom. David jej pomáhal a ochraňoval ju, odkedy sa spoznali. Tamani ju však strážil odmalička, aj keď ona o tom nevedela. Mňa si získali obaja, pretože mali veľmi príjemné povahy a dalo by sa povedať, že sú ako princovia. Ja osobne by som si však vybrala Tamaniho. No, ďalší knižný hrdina, ktorý získal moje srdce.


Celkový dojem je skvelý. Príjemné a oddychové čítanie s originálnym nápadom. Dlho zbožňujem víly a kniha vôbec nesklamala moje očakávania. Prvý diel je krásnym oboznámením s vílami a ich svetom. Odo mňa štyri vločky a verím že ďalšie časti majú na to, aby dostali plné hodnotenie.


Astesia




6 komentárov:

  1. Je to veľmi krásna rozprávka 8)
    Team David! 8P

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No:) a druhá časť je oproti tejto zatiaľ úplne wau! A Davida si nechaj :D

      Odstrániť
  2. :D Křídla jsou skvélá! Moc se mi líbila a rozhodně si přečti i druhý díl i když myslím, že tento první je lepší. :D A jinak... Team David! :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Kúzla už mám rozčítané :) a zatiaľ som nadšená :) a pre Laurel sa možno viacej hodí David, ale mne sa páči Tamani =)

      Odstrániť
    2. Ale stejně si myslím, že na konci zůstane s Tamanim. :D

      Odstrániť
  3. Som tak šťastný, že som urobil správne rozhodnutie, keď som sa obrátil na Dr. Adelekeho, ktorý mi pomohol získať späť svojho ex späť tým, že na neho vrhol milostné kúzlo. Jedným z najlepších rozhodnutí, ktoré som kedy urobil, bolo kontaktovať Dr. Adeleke, aby mi pomohol získať späť svojho milenca. Bol som život plný šťastia po tom, čo som kontaktoval doktora Adelekeho, pretože mi nielenže nepriniesol svojho milenca, ale tiež sa zamiloval pre seba viac jedinečný a vynikajúci. Ak potrebujete okoreniť svoj vzťah s väčšou láskou a pozornosťou, obráťte sa na Dr. Adelekeho na jeho e-mailovú adresu [aoba5019@gmail.com], zavolajte alebo Whatsapp ho prostredníctvom svojho kontaktu +27740386124 a byť šťastný, rovnako ako ja, vďaka Dr. Adeleke za tvoja skvelá práca.

    OdpovedaťOdstrániť