Stránky

štvrtok 1. novembra 2012

Na krídlach fantázie *1

Rozhodla som sa zapojiť do jesenného špeciálu, ktorý si pre nás pripravila Syki. Vždy vo štvrtok, počas celého novembra, budem predstavovať svoje obľúbené fantasy svety. Prečítajte si prvý príspevok o mojom obľúbenom fantasy svete. To, že som si ho vybrala ako prvý neznamená, že je môj najobľúbenejší. Ako sa hovrí, to najlepšie na koniec. Už vás nebduem zdrživať. Tramtaradá predstavujem vám.....

Nádherný svet menom Narnia


Svet Narnie, bol jeden z prvých svetov, ktoré som ako dieťa okúsila. Dokázalo ma to dostatočne odpútať od reality a aj som sa na Narniu hrávala. Vyrastala som ako jedináčik, takže som si súrodencov a kamarátov do Narnie vymýšľala. Stavala som si bunkre, na zem rozostavovala plyšové hračky a tvárila sa že s nimi hovorím. Nebolo to dokonalé, ale mne to stačilo na krátenie dlhých dní.

Páčili sa mi dobrodružstvá, aké deti prežívali v každej jednej knihe o Narnii. Vždy som si to chcela s nimi vymeniť, ale to sa nepodarilo. Vo svojej mysli som sa k nim mohla aspoň pridať prostredníctvom čítania. Dokonca som sa vtedy aj pohrávala s myšlienkou, že čo sa asi deje v Narnii, keď je kniha zatvorená a ja nečítam. V každom príbehu som sa niečo naučila napríklad že sa nevypláca klamať, netreba byť chamtivý, namyslený, alebo že sa nepatrí robiť si žarty zo vzhľadu ostatných... Mohla by som menovať ešte dlho.

Veľmi sa mi páčilo, že tam plynul čas inak ako vo “vonkajšom svete“, takže ste mohli v Narnii aj zostarnúť, ale von neuplynula ani sekunda. To sa pri mojich hrách nestávalo a potom som zistila, že nemám hotové úlohy, nie som okúpaná a za oknom je už tma. Vtedy som považovala krajinu leva Aslana za najkrajšiu na svete. Na miesto kde dobro vždy zvíťazí a potom sú na seba všetci dobrý. Nepáčilo sa mi len to, že deti starli a už sa nemohli do Narnie vracať, pričom ja som ostávala stále rovnaká.

Až po re-readingu, ktorý som si dala minulý rok, som si všimla, že kniha sa vlastne točí okolo viery a náboženstva a to som už taká natešená nebola. Aslan bol vlastne boh a deti sa celý čas dostávali do neba a nie do nejakej čarovnej krajiny, ktorá je úplne iná ako náš svet. To som samozrejme ako dieťa nemala šancu rozoznať. Aj napriek tomu je Narnia jedným z najkrajších fantasy svetov. Teraz by som tam už nechcela žiť, ale pamätám sa, čo pre mňa znamenala pred niekoľkými rokmi.

 Za Narniu a za Aslana!

Astesia


9 komentárov:

  1. Tak Syki si vzala Harryho a ty Narnii! Obě jsem si chtěla vzít!Teď už nevím co napsat na blog ale já si poradím. :D Pekný článek- Narnii jsem jako dítě zbožňovala. A vůbec mi v té době nenapadlo, že tato série měla nějakou spojitost s náboženstvím. :) :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veď prečo by si nemohla napísať o tom istom?:) Ja určite bduem pridávať aj svet Rokfortu :) A práveže to bude pekné, keď o jednom svete napíše viacej blogerov :) aspoň uvidíme, kto ho ako berie =)

      Odstrániť
    2. Přesně tak, klidně si vem jak Harryho tak Narnii. Taky jsem o Narnii uvažovala. Mě zajímá, jak jeden svět vnímají různí čtenáři, baví mě to číst.

      Odstrániť
  2. 8) Krásne si to vystihla 8) Narnia má veľa do seba, príbehy sú super a dá sa z nich veľa naučiť, mne sa to tiež lúbilo.
    Ja som si tiež rozostavala okolo seba plyšákov, ale hádzala som ich o stenu, aby sa premenili do ďalšej pokemon fázy 8D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :DDDDDDDD a premenili sa ti niekedy?:) Narnia má toho do seba veľa =)

      Odstrániť
    2. nie 8__(
      chcela som Eveeho - chápeš narcis 8D

      Odstrániť
  3. Taky se chci v jednom příspěvku věnovat Narnii, pokud teda nezapomenu. Ale vcelku jsi shrnula všechno to, co jsem dělávala i já, takže už nevím, o čem psát :D A stejně jsem na tom byla u i toho re-readingu. Člověk si neuvědomí, jaký podtext kniha má, dokud nedospěje.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No to som bola skutočne prekvapená, keď som to celé prekukla. Narnii sa vždy oplatí venovať pozornosť :) Veď to je jedna zo sérií,na ktorých som vyrástla =)

      Odstrániť
  4. Som tak šťastný, že som urobil správne rozhodnutie, keď som sa obrátil na Dr. Adelekeho, ktorý mi pomohol získať späť svojho ex späť tým, že na neho vrhol milostné kúzlo. Jedným z najlepších rozhodnutí, ktoré som kedy urobil, bolo kontaktovať Dr. Adeleke, aby mi pomohol získať späť svojho milenca. Bol som život plný šťastia po tom, čo som kontaktoval doktora Adelekeho, pretože mi nielenže nepriniesol svojho milenca, ale tiež sa zamiloval pre seba viac jedinečný a vynikajúci. Ak potrebujete okoreniť svoj vzťah s väčšou láskou a pozornosťou, obráťte sa na Dr. Adelekeho na jeho e-mailovú adresu [aoba5019@gmail.com], zavolajte alebo Whatsapp ho prostredníctvom svojho kontaktu +27740386124 a byť šťastný, rovnako ako ja, vďaka Dr. Adeleke za tvoja skvelá práca.

    OdpovedaťOdstrániť