Stránky

streda 10. októbra 2012

Článoček na stredu *4


Ak nie každú, tak aspoň každú druhú stredu, budem písať rôzne články. Budú to moje postrehy, nápady a myšlienky :)


To aj u vás je taká zima, či sa to len mne vidí? Nenahnevala by som sa, keby sa ešte oteplilo =) Ale aspoň sú všade perfektné jablká. Mňam! Dnes som si pripravila niečo málo ohľadom snov.

Ja a moje sny.


Predpokladám, že nasledujúcu situáciu pozná každý. Večer si ľahnete spať a ráno keď sa zobúdzate, si vybavíte spomienku na nejaký sen. Niekedy aj na dva, alebo tri. Neuveriteľné príbehy, ktoré ste prežili počas noci. Poviete si že neskôr o tom poviete kamarátom, rodičom, starým rodičom, ale nedokážete si na nič spomenúť. Sen sa jednoducho vytratil a už ho nedostanete naspäť. Jedine, ak by sa vám nasledujúcu noc prisnil opäť.


Mne sa sníva každú noc. Zvyčajne sú to sny nebezpečné a buď mi ide o život, alebo sa deje niečo zlé. Málokedy mám sen pokojný, alebo žiadny. Občas bývajú tak silné, že cítim chuť, vôňu, dotyk, cítim lúče slnka na pokožke a aj mäkkú trávu. Tie si vždy dokážem zapamätať. Potom mávam aj také sny, ktoré sa za určitú dobu splnia. Nemusí to byť deň, alebo týždeň. Niekedy na ten sen aj zabudnem a keď sa po roku tá situácia naskytne, tak si na to so zimomriavkami spomeniem. Neznášam, keď chcem v sne utekať, ale nedarí sa mi to! Je to vysvetľované tým, že ležíme a mozog nedokáže spojiť beh a spánok dohromady. Raz nám to tak vysvetlila učiteľka biológie. Príde mi to však veľmi hlúpe, lebo raz utekať viem a inokedy neviem.

Ovplyvňuje to čo čítate vaše sny? Moje určite áno. Neraz som sa v noci prevtelila do hrdinky z práve čítanej knihy a musela som riešiť veci spolu s ňou. Naposledy som bola Klaudia z Inkarceronu. Najhoršie čo si spomeniem bolo to, keď som sa na noc stala Trish z Divergencie a musela som čeliť svojmu/jej strachu. Vtedy som sa strhla zo sna uprostred noci a ťažko sa mi zaspávalo.



Myslíte si že sny sú len výplod našej fantázie a podvedomia? Alebo že sa nám snažia niečo povedať? Varovať nás, alebo pomôcť vyriešiť problémy? Každý pozná sám seba a dokáže zisť, ktorý sen sa mu snaží niečo povedať a ktorý nie. Nikdy som nepoužila snár na vyloženie sna. Občas som si v nejakom listovala, ale tie vysvetlenia mi nedávali zmysel. Pochybujem že u každého človeka je význam rovnaký. Napríklad uhryznutie psom, môže u mňa znamenať niečo iné, ako u toho, kto napísal snár. 


Ako ste na tom vy? Veríte na sny? Čo sa vám naposledy snívalo? Alebo aký bol váš najšialenejší sen? Nebojte sa nechať komentáre, pretože si ich veľmi rada prečítam. Jediná vec čo mne na blogu chýba, sú vaše názory a pripomienky =)


Astesia

2 komentáre:

  1. Ja som dnes v sne musela spievať! Totižto pozerám teraz Glee 8D ale na počudovanie mi to išlo dobre, lebo zo mňa vychádzal hlas Lei Michel 8D
    Ale predtým som bola na temnom mieste a mala som v ruke kľúč - už by som mohla dnes dočítať ten Inkarceron 8D
    Z lampy mi visia 4 lapače snov, ale podľa mňa sa už "vybili" 8D lebo čím som staršia, tým hroznejšie mám sny 8D Asi mám veľa nevyriešených problémov 8P
    Najhoršie je, keď idem spať po polnoci, veľmi uťahaná a ešte aj chorá, tak sa mi snívajú hrozné sny a neviem sa zobudiť, lebo som taká slabá! Niekedy, keď sa mi sníva niečo zlé či dobré sa v preľaknutí a na hluk zobudím, ale keď som slabá tak nie 8D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No ktovie či maju lapače snov nejaku zaručnu dobu. A v poslednej dobe mam aj ja problem prebrať sa zo zlého sna. Ktovie prečo. V sne som spievala len raz a bol to akurat okamih keď som zaroven spievala aj zo spanku takže sa potom na mne smiali =)

      Odstrániť