Stránky

sobota 27. októbra 2012

Dokonalý pár


Autor: Ally Condieová
Názov:
Dokonalý pár
Séria:
Dokonalý pár
Diel:
Prvý
Počet strán:
264 str.


Dlho som uvažovala, či si knihu kúpiť. Nakoniec som sa rozhodla a urobila som veľmi dobre. Vedela som, o čom približne kniha je, ale bála som sa, že sa mi nebude páčiť. Čakala som príbeh o dievčati, ktoré si nebude vedieť vybrať medzi dvoma partnermi a celá kniha bude len o jej myšlienkových pochodoch a vzdychoch. Autorka mi ponúkla omnoho viac a pri pomyslení na spoločnosť akú vytvorila ma až zamrazí.


Funkcionári rozhodujú o všetkom. Komu sa narodíte, ako dlho budete žiť, kto bude váš životný partner, kde budete pracovať a dokonca aj prídel potravín určujú funkcionári. V ich spoločnosti všetko dokonale funguje a sú spokojný. Organizujú voľný čas, snímajú spánok proste celý život je vopred naplánovaný. Cassia dovŕšila vek, kedy každý ide na banket, na ktorom mladým pridelia celoživotného partnera. Jej partnerom sa stane kamarát z detstva a je spokojná. Spokojná až do chvíle, kým sa jej na obrazovke s informáciami neobjaví iná tvár. Prečo sa to stalo? Mohol dokonalý systém funkcionárov urobiť chybu?


Tak sa začínajú Cassiine pochybnosti o dokonalom svete. Všetci sú len obete, ktoré nemôžu žiť slobodne. Majú všetko čo potrebujú, ale sú ovládaný a obmedzovaný. Po mnohých stretnutiach s chlapcom, ktorý sa jej ukázal na obrazovke zisťuje, že spoločnosť nefunguje tak ako by mala. Odhalí mnohé tajomstvá a spoločne budú robiť veci, ktoré sú zakázané a hrozí, že ich preradia inam a už nebudú žiť tak ako doteraz. Je lepšie kráčať tak ako chcú funkcionári? Alebo sa pokúsiť získať slobodu? Aj jedno aj druhé je nebezpečné. No pre lásku a slobodu sa oplatí bojovať.

Svet, ktorý sa podaril vytvoriť Condieovej je neuveriteľný. Vždy sa zamyslím aké to je zvrátené a či by tak niekedy nemohol dopadnúť aj náš svet. Funkcionári dokonca vybrali len sto básní, piesní a malieb, ktoré budú dostupné pre ľudí. Vraj ostatné nič neponúknu a sú poburujúce. Pre bezpečnosť ich treba odstrániť. Každý nosí u seba tri tabletky. Jedna dokáže upokojiť, druhá je náhradou za jedlo, ale k čomu slúži tretia tableta?  Naši hrdinovia chcú proti systému bojovať. Keď si už myslia, že sa posúvajú ďalej a funkcionári o tom nevedia, dozvedia sa, že aj to už vlastne bolo naplánované. To neexistuje nič o čom funkcionári nevedia?

Koniec knihy bol neuveriteľný! Áno stále som chcela nejaké odpovede na mnohé situácie, ale nechcela som dostať facku do tváre. To čo tam bolo povedané, ma dostalo! Cassia a Ky ma privádzali do šialenstva. Trávili spolu toľko času, ale nedošlo poriadne k žiadnym dotykom a o ich bozku som mohla len snívať. Veľmi som im fandila a želala šťastie, chcela som aby sa bozkávali, aby boli spolu! Kniha vo mne zanechala veľmi veľa. Už dlho som nemala takéto pocity. 

Stále musím hľadieť aj na jej dokonalú obálku. Zbožňujem ten odtieň zelenej a mám aj deku takej farbi, takže som s knihou dokonale pri čítaní ladila. Zaslúži si plné hodnotenie! Nech už mám v rukách jej pokračovanie.


Astesia



4 komentáre:

  1. 8D ten svet bol fakt zvrátený 8D
    to by bolo hrozné, kebyže teraz padneme do takých pravidiel, ale kebyže sa do takého sveta už narodíme, určite sa tomu dá prispôsobiť aj keď je to dosť na nič život bez slobodnej vôle.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja by som tak chcela žiť, ale aj nechcela. Pretože keď poslúchaš a prisposobíš sa takmáš istoty :) Len tá žiadna sloboda a tajomstvá :/ to yb mi veľmi vadilo

      Odstrániť
  2. Dokonalý pár si chci už delší čas přečíst. Tak snad se k němu jednou dostanu. Hezká recenze! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No to dufam že sa dostaneš čo najskor :) prekrásna kniha :)

      Odstrániť