Stránky

utorok, 20. novembra 2012

Kúzla

Autor: Aprilynne Pikeová
Názov:
Kúzla
Séria:
Krídla
Diel:
Druhý
Počet strán:
360 str.


Na druhé pokračovanie série Krídla, ktorá rozpráva príbeh o dievčati menom Laurel (áno to je tá víla, ktorej na chrbte rozkvitne vždy na jeseň kvet) som sa veľmi tešila. Prvá časť bola neuveriteľne rozprávková a krásna. Druhá časť bola neuveriteľne rozprávková, nádherná, napínavá, plná lásky a krásnych miest. Neodohrávala sa len v ľudskom svete, ale aj vo svete víl, ktoré sa volá Avalon.

Avalon bol prenádherne opísaný. Na to miesto by som sa presťahovala a ostala tam žiť navždy. Aj Laurel sa tam páčilo, len nedokázala pochopiť hierarchiu víl. Jarné víly s najnižším postavením a zimné víly s najvyšším. Platia tam rôzne pravidlá, a Laurel sa s nimi nevedela stotožniť. Je jesenná víla a do Avalonu sa prišla naučiť, čo taká jesenná víla vlastne dokáže. Študovala tam celé prázdniny a potom sa vrátila späť do ľudského sveta a do Davidovho náručia.


V knihe sa rozoberal aj jej vzťah medzi dvoma chlapcami (David a Tamani) a  jej rozhodnutie bolo tentoraz celkom múdre. Aj keď si myslím, že víla patrí do iného sveta ako ľudia, ale potom by vlastne kniha nebola o tom, o čom je. Pribudla nám jedna nová postava menom Klea, o ktorej nikto nič nevie a Laurel jej neverí. Dej sa raz odohráva v Avalone a raz v ľudskom svete. Ja som si Avalon neskutočne užívala a vždy som čakala, kedy sa tam Laurel znovu vráti. Scény mimo kúzelnej krajiny neboli nudné a záver bol akčný.

Trolovia chcú stále získať bránu a tak isto si želajú aj Laurelinu smrť. Dlho sa ukrývali, a pripravovali sa na organizovaný útok. Páčilo sa mi, že sa tam nebojovalo len čarami, ale hlavnú úlohu zohrali v útoku zbrane, čím pridali príbehu na akčnosti. Na konci som zatajovala dych a čakala, čo sa stane. Autorka si pre nás pripravila bravúrny záver a zároveň nás navnadila na tretie pokračovanie tejto rozprávkovej série.

Perfektný príbeh! Pocity ktoré vo mne vyvolával Avalon sa nedajú len tak opísať. Pôsobilo to na mňa čarovne a upokojujúco. Séria sa šplhá na môj rebríček najobľúbenejších príbehov. Odporúčam ju prečítať každému (samozrejme najprv si prečítajte prvú časť), pretože pri knihe sa dá dokonale oddýchnuť, ale zároveň aj zadržať dych.

Astesia



1 komentár:

  1. Už by som si konečne rada prečítala 2. diel, vyzerá to dobre 8)
    pekná recenzia 8)

    OdpovedaťOdstrániť