Stránky

nedeľa 15. júla 2012

Prekliatie vlkov


Autor: Andrea Cremerová
Názov:
Prekliatie vlkov
Séria:
Nočný tieň
Diel:
Druhý
Počet strán:
333 str.


Pokračovanie výbornej na hlavu padnutej série Nočný Tieň bude pre mnohých sklamaním. Možno ste si už stihli všimnúť že ja obľubujem práve takéto príbehy. Dostala som viac ako som očakávala a ja som sklamaná nebola. Čo ma rozčuľovalo (okrem hlavných postáv) bolo zbytočné plytvanie papierom. Kapitoly boli oddeľované čudnými obrázkami, ktoré mali zrejme zobrazovať slnko. Poslúžilo to akurát na optické zhrubnutie knihy.



Dej plynule nadväzuje na prvý diel, len je tam mnoho spomínania na predošlý dej. Calla a Shay sa pridali k stopárom a ich úlohou je nájsť ostatné kusy Shayovej zbrane a zachrániť svorku. Hľadanie sa nekoná a záchrana svorky je opísaná približne na 40 stranách. O čom to vlastne potom je? Zoznamovanie sa so Stopármi a odpovede na otázky ohľadom Ochrancov to je všetko. Prečo sa mi to potom páčilo?


Určite to nebolo pre dokonalý hlúpy charakter, ktorý autorka dala Calle. Najprv som jej nechcela krivdiť, ale ona si to sama pýtala. Zamilovala som sa do vedľajších postáv. Stopári (Adne, Connor, Ethan, Monroe) a jediná Strážkyňa s charakterom Sabine. Vďaka nim bola v knihe akcia. Oni viedli Callu aby konala aspoň kúsok rozumne. Celé to oživili humorom a ich vzájomné vzťahy boli nádherné. Bez nich by to bola katastrofa.


SPOILER!!! Dovolím si trošku naspoilerovať. Priblížim vám aká je Calla pochabá. Ešte v žiadnej knihe som nenašla také chladné priatie správy o smrti matky. Celé to dovrzala. Reagovala na to podobne, ako keď vám doma povedia, že došlo mlieko. A po záchrane svorky a zistení že Ren je proti nej, sa „psychicky zrútila“, ale reagovala na to nasledovne. Utekala, ostrihala si vlasy, vyspala sa so Shayom a opäť utekala. Kam? Zachraňovať Rena. Správanie vhodné alfa samice, ktorá má byť hybnou silou celej série? Ďakujem stačilo. Prefackajte ju nech sa spamätá. SPOILER KONČÍ!!!

Samotný príbeh je našťastie fantastický. Celé to poňatie Ochrancov, Stopárov, Strážcov a ich dejín sa mi veľmi páči. Autorke bohužiaľ nevyšli hlavné charaktery, ale čitateľovi ponúkla perfektnú akadémiu, ktorá patrí stopárom. Chcela som hodnotiť piatimi vločkami, pretože Adne, Conor, Ethan a Sabine si to zaslúžia a aj premyslený dej. Roztopili ju však Calla, Shay a Ren. Poslednú časť mám už doma a stačí keď si stúpnem na posteľ a vezmem ju z poličky. Dúfam že ma nesklame, pretože sa už veľmi teším. Calla má šancu presvedčiť ma, že je vlčica ako sa patrí a nie nejaká stratená existencia.

Astesia

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára