Stránky

štvrtok 12. júla 2012

Nočný tieň


Autor: Andrea Cremerová
Názov:
Nočný tieň
Séria:
Nočný tieň (Svorka)
Diel:
Prvý
Počet strán:
400 str.

Jéj aká pekná obálka. Povedala som si keď, som knihu prvý raz zbadala. No zhodnotiť obsah bude trošku náročnejšie. Prostredie nieje ničím výnimočné. Všetci sme so už zvykli na nejakú oblasť, kde sa zrazu prisťahuje niekto nový a dosť veľká časť knihy sa odohráva v škole. Nočný tieň začína rovnako.



Predstavte  si že ste vlk(Strážca) váš život vedú Ochrancovia. Dostanete od nich peniaze, vzdelanie, istotu, dom, auto....všetko čo potrebujete pre život. Vašou úlohou je na oplátku strážiť Haldiskú jaskyňu a bojovať proti zlým Stopárom. Ste síce stále pod dozorom a občas je to nefér (čo keď vám náhodou pridelia partnera ktorý vám nebude vyhovovať?) ale podľa dejín to trvá už veľmi dlho a vy viete, kam patríte. Jedného dňa počas obyčajnej obchôdzky natrafíte na chlapca, je na pokraji smrti a stále bojuje s medveďom. Zachránili by ste ho? Alebo nechali zomrieť? Hlavná hrdinka knihy menom Calla chlapca zachráni a dúfa, že ho v živote neuvidí. Na druhý deň sa on objaví v škole a všetko skomplikuje. Po pár dňoch vzájomného spoznávania Calla vykecá svoje najväčšie tajomstvo. Poviete si že je hlúpa? Áno aj ja si myslím. Nech by bol chalan akokoľvek milý a chrumkavý, určite by som sa neprekecla po pár dňoch ako ho poznám.

Zo začiatku som síce pochybovala, ale kniha ma predsa veľmi zaujala. Konečne sa človek pri premene na vlka neobnaží, ale celá premena je akási duchovná. Strážca je stále z časti vlk, a z časti človek. Dej sa značne zamotáva. Začnete pochybovať o tom, či všetko čo Calla pozná je pravda alebo nie. Keď si už konečne budete istý že viete o čo ide dostanete dôvod pochybovať. Dej smeruje k hlavnému bodu, čím je svadba Cally a Rena. Dalo by sa povedať, že sú zasnúbený od narodenia. Miestami som mala chuť kričať alebo hodiť knihu o stenu. Postavy sa mnohokrát chovajú hlúpo a to ma rozčuľovalo. Calla nevedela čo so sebou. Má sa vydávať, vie kde je jej miesto, ale pritom stále uteká za zachráneným Shayom. Potom má výčitky a nechce ho už vidieť, no na druhý deň je zase sním. Nemám je to za zlé, veď baby nikdy nevedia čo chcú. Na jej mieste by som si ani ja nevybrala Rena. Na môj vkus bol príliš sukničkár a správal sa ku Calle ako k majetku.



Ostatné postavy, teda členovia svoriek a zopár dospelých Ochrancov, boli celkom príjemne vykreslené. Celé to bolo možno trošku uponáhľané, ale vo mne to zanechalo príjemný pocit. Ak sa vám ešte nezunoval ten istý príbeh stále dookola, len s inými fantasy bytosťami, prečítajte si ho, a nebudete sklamaný. V prípade že sa vám milostné trojuholníky, školské prostredie a slabšie prepracované deje zunovali, tak knihu nechajte ležať v obchode/knižnici. Ja hodnotím štyrmi vločkami.


Astesia

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára